Zaloguj / Zarejestruj

Szal: Gustav Klimt – Pocałunek

339,00 

Wymiary: 60cm x 135cm

Materiał: 100% jedwab (część wierzchnia); 100% wełna (część ocieplająca)

Kraj produkcji: Włochy

Eleganckie, klasyczne szale z najlepszej jakości jedwabiu, o grubości aż 16 m/m, to idealny wybór na chłodne dni. Jako dodatek może podkreślić płaszcz lub inne okrycie wierzchnie, nadając całej stylizacji spójnego oraz wyróżniającego się charakteru. Dodatkowe ocieplenie ze stuprocentowej włoskiej wełny gwarantuje odpowiednią ochronę przed zimnem nawet w mroźniejsze dni, czyniąc produkt szalem na każdą okazję i każdą pogodę. Szal, jako niezbędne dopełnienie stylizacji, jest elementem, który powinien wyrażać nasze upodobania, wnosząc do ubioru kolor i motyw przewodni. Wszystkie nasze produkty pozwalają na nienachalne zwrócenie na siebie uwagi, pokazując przy tym zamiłowanie noszącego do wysokiej sztuki. Produkcja we włoskiej manufakturze pozwala na zachowanie najlepszej światowej jakości. Szale zakończone są frędzlami, nadającymi przyjemny dla oka kształt. Jedwab, z którego wykonane są nasze produkty, jest bardzo miękki i niezwykle miły w dotyku, dzięki czemu nie podrażnia szyi, a w cieplejsze dni delikatnie ją chłodzi.

Zdjęcie produktu w pełnej rozdzielczości: KLIK

Pozwól sztuce, aby Cię wyrażała!

8 w magazynie

Kategoria:
Tagi: , , , , , ,
Podziel się tym na:

Opis

Nadruk na jedwabiu przedstawia Pocałunek, najsłynniejszy obraz autorstwa Gustava Klimta, czołowego przedstawiciela secesji i wybitnego austriackiego symbolisty. Dzieło powstawało w latach 1907-1908, jest koronnym przykładem Złotego Okresu w twórczości Klimta, z którego pochodzi również pierwszy portret Adele Bloch-Bauer. Okres ten poprzedziły podróże artysty, szczególnie pobyt w Rawennie, w której odkrył piękno mozaiki. Ojciec Klimta był złotnikiem, malarz bardzo szybko wykorzystał powyższe fakty i zaczął eksperymentować ze zdobieniami. Złoto i srebro widniejące na obrazie to prawdziwe metale szlachetne, tworzą one płaską formę, podkreślaną przez charakterystyczne dla secesji, geometryczne kształty oraz kontrastującą z wielowymiarowi elementami dzieła – skórą i motywami kwietnymi. Pocałunek jest zgrabną alegorią całej twórczości artysty, nastawionej na erotykę, skupiającej się na kobiecie, poprzedzonej licznymi szkicami i kreującej własną, unikalną formę, która już na zawsze będzie kojarzyła się wyłącznie z jednym malarzem.

 

Dzieło sztuki przedstawia parę kochanków podczas pocałunku. Dla artysty jest to scena magiczna, wyniosły i uroczysty moment przepełniony uczuciem, co symbolizuje ukwiecona pod stopami postaci łąka. Kobieta uklęknęła, prawdopodobnie pod wpływem zachwytu i nagłych emocji zasłabła, na co mężczyzna ujął jej głowę, nie przestając jednocześnie całować jej zarumienionego policzka. Na twarzy kobiety rysuje się spełnienie i ukojenie, postać rozkoszuje się chwilą namiętności, oddając się mężczyźnie, który obejmuje twarz kobiety – chce ją ochraniać, tworzy poczucie bezpieczeństwa. Kochankowie nie widzą poza sobą świata, nie zwracają uwagi na to, co ich otacza, jedynym dopełnieniem miłości jest przyroda uczestnicząca w pocałunku, trochę na wzór romantycznych idei. Ważnym elementem dzieła są zdobione szaty postaci. Ubiór mężczyzny tworzą geometryczne figury, przywodzące na myśl antyczne wzornictwo. Odzienie kobiety rysują owalne wzory, prawdopodobnie symbolizujące kwiaty, a więc także delikatność. Szaty kontrastują ze sobą, z jednej strony pokazują stabilność i równowagę, a z drugiej zwracają uwagę na ulotne piękno, podkreślając różnice płci. Postaci są ułożone proporcjonalnie i symetrycznie względem pustego tła (jest to odstępstwem od asymetrii charakterystycznej dla secesji, którą jednak widać w ubiorze bohaterów), co może symbolizować równy układ sił w miłości, w której potrzebna jest współpraca i poświecenie obu stron. W kochanku możemy dopatrywać się Klimta (choć artysta utrzymywał, że nigdy nie stworzył autoportretu). Na pewno jest to postać, z którą artysta mógł się utożsamiać – głównie z powodu modelki, której twarzy użyczyła Emilia Flöge, największa miłość malarza. Scena omdlenia i zetknięcia twarzy miała w zamyśle rozczulać i eksponować namiętność chwili oraz uczucie oddania w miłości.

 

Obraz ten jest kwadratem o boku 180 centymetrów, można podziwiać go w wiedeńskiej galerii Belvedere, która jest właścicielem dzieła od momentu jego powstania.

 

Szal przedstawia fragment rzeczywistego obrazu, a dokładnie część widoczną poniżej:

 

Brand

BelleArt

BelleArt to polska marka produkująca ekskluzywne dodatki do eleganckiej odzieży. Nasze produkty kierujemy do osób ceniących najwyższą jakość i artystyczne wzornictwo, które chcą wyrażać się poprzez sztukę, a także podkreślać swoje upodobanie do kultury.

Dodatkowe informacje

Kolor

Złoty

Materiał

Jedwab, Wełna

Rozmiar

60cm x 135cm

Opinie

Ten produkt nie ma jeszcze recenzji.

Tylko zalogowani użytkownicy, którzy kupili produkt, mogą zostawić recenzję.

Back to top
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Color
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom fields
Compare