Zaloguj / Zarejestruj

Szal: Francesco Hayez – Pocałunek

329,00 

Wymiary: 60cm x 140cm

Materiał: 100% jedwab (część wierzchnia); 100% wełna (część ocieplająca)

Kraj produkcji: Włochy

Eleganckie, klasyczne szale z najlepszej jakości jedwabiu, o grubości aż 16 m/m, to idealny wybór na chłodne dni. Jako dodatek może podkreślić płaszcz lub inne okrycie wierzchnie, nadając całej stylizacji spójnego oraz wyróżniającego się charakteru. Dodatkowe ocieplenie ze stuprocentowej włoskiej wełny gwarantuje odpowiednią ochronę przed zimnem nawet w mroźniejsze dni, czyniąc produkt szalem na każdą okazję i każdą pogodę. Szal, jako niezbędne dopełnienie stylizacji, jest elementem, który powinien wyrażać nasze upodobania, wnosząc do ubioru kolor i motyw przewodni. Wszystkie nasze produkty pozwalają na nienachalne zwrócenie na siebie uwagi, pokazując przy tym zamiłowanie noszącego do wysokiej sztuki. Produkcja we włoskiej manufakturze pozwala na zachowanie najlepszej światowej jakości. Szale zakończone są frędzlami, nadającymi przyjemny dla oka kształt. Jedwab, z którego wykonane są nasze produkty, jest bardzo miękki i niezwykle miły w dotyku, dzięki czemu nie podrażnia szyi, a w cieplejsze dni delikatnie ją chłodzi.

Zdjęcie w pełnej rozdzielczości: KLIK

Pozwól sztuce, aby Cię wyrażała!

12 w magazynie

Kategoria:
Tagi: , , , , , ,
Podziel się tym na:

Opis

Nadruk na jedwabiu przedstawia fragment Pocałunku, którego autorem jest Francesco Hayez, włoski malarz i portrecista romantyczny, który tworzył w okresie Zjednoczenia Włoch. Historia malarstwa zna wiele sławnych Pocałunków: Klimta, Muncha, Magritte (Kochankowie),  ale tylko jeden wielki Pocałunek może nosić miano tego pierwszego, najsilniejszego i najbardziej emocjonalnego. Naszym zdaniem ten zaszczytny tytuł powinien przypaść dziełu Hayeza, który tak zatytułowany obraz stworzył już w 1859 roku, a więc u schyłku romantyzmu i w kulminacyjnym okresie Zjednoczenia Włoch. Jego dzieło często przedstawiane jest jako Obraz Epoki, swoiste podsumowanie panujących w kulturze nastrojów. Twór Hayeza jest alegorią namiętności, delikatności, wielkiej miłości, pożądania, troski i niepokoju, ukazuje wyidealizowaną wizję świata, w którym uczucie, choć często niebezpieczne i zagrożone, przyćmiewa wszystko wokół, pokonuje bariery i zwycięża konflikty.

 

Obraz pokazuje młodą parę kochanków, akcja dzieła najprawdopodobniej rozgrywa się w średniowieczu, na jednym z warownych zamków, co możemy wnioskować po chłodnym, kamiennym wnętrzu oraz ozdobnych strojach postaci. Chłód przestrzeni stoi w opozycji do namiętności, którą czuć w Pocałunku. Młody wiek postaci dodaje energii i lekkości do aktu pocałunku, podkreśla bezgraniczne oddanie, które często utożsamiane jest z młodością. Kochankowie stoją w centralnym punkcie obrazu, są jedynym niestatycznym elementem dzieła (z wyjątkiem cieni, o czym za chwilę). Chwila przepełniona jest niepokojem, który widać w gwałtownym, choć pełnym czułości uścisku postaci, co może sugerować, że przedstawiona miłość jest zakazana. Postaci stworzone przez artystę są anonimowe, trudno ustalić czy były na kimś wzorowane. Zabieg ten eksponuje akt pocałunku, który jest tematem przewodnim dzieła, najważniejszym elementem, który tożsamość postaci mogłaby przysłonić, odbierając mu wyjątkowość lub uniwersalność. Tajemniczość jest jedną z cech charakterystycznych romantyzmu, przejawiających się także w opisywanym obrazie. Twarzy mężczyzny w zasadzie nie możemy zobaczyć, zasłania ją nakrycie głowy. Dolna część jego szczęki i akt pocałunku wyrażają oddanie, tęsknotę i namiętność. Twarz kobiety również jest ledwo widoczna – widać wyłącznie jej lewy fragment, na którym możemy rozpoznać oddanie, tęsknotę, ukojenie i czystość, co dodatkowo podkreśla piękna, błękitna suknia. Symbolika kolorów nie jest tu przypadkowa, barwy szat młodzieńca nawiązują do flagi Włoch, błękitna suknia kobiety przedstawia Francję, która w dużym stopniu umożliwiła Zjednoczenie Włoch. Pocałunek Hayeza jest nie tylko hołdem dla epoki, ale także przedstawieniem historii, pieśnią uwielbienia dla wydarzeń rozgrywających się w latach 1815 – 1871. Patriotyczny charakter obrazu, związany z wydarzeniami historycznymi, nadaje dziełu wydźwięk nostalgiczny i pochwalny. Miłosny uścisk postaci miał symbolizować Zjednoczenie Włoch pod władzą Królestwa Sardynii. Jednoczące się państwa padają w swoje ramiona, celebrują chwilę. Długa rozłąka tylko zaostrzyła żar uczucia, który lekko tłumi strach przed niepewną przyszłością. Zagrożenie widoczne jest również w lewej części obrazu, w której widać cienie nieokreślonych postaci, przed którymi kochankowie chcą się ukryć. Mężczyzna ułożył lewą nogę na schodku, przez co sprawia wrażenie gotowego do ucieczki, co buduje skojarzenia z dramatem Szekspira. Uścisk kochanków jest delikatny i pewny, energiczny mężczyzna czule obejmuje twarz kobiety, która wydaje się mdleć w objęciu, delikatnie kładąc rękę na jego ramieniu.

 

Obraz ten ma wymiary 110 na 88 centymetrów, a podziwiać go można w Pinakotece di Brera, w Mediolanie.

 

Szal przedstawia fragment rzeczywistego obrazu, a dokładnie część poniższą:

 

Dodatkowe informacje

Kolor

Błękit

Materiał

Jedwab, Wełna

Rozmiar

60cm x 140cm

Opinie

Ten produkt nie ma jeszcze recenzji.

Tylko zalogowani użytkownicy, którzy kupili produkt, mogą zostawić recenzję.

Back to top
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Color
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom fields
Compare