Zaloguj / Zarejestruj

Poszetka: Gustav Klimt – Adele Bloch-Bauer I

129,00 

Wymiary: 40cm x 40cm

Materiał: 100% jedwab

Kraj produkcji: Włochy

Poszetka z najlepszej jakości jedwabiu, wykonana w całości we włoskiej manufakturze. Dzięki większemu rozmiarowi (kwadrat o boku około 40 centymetrów wobec standardowych 33 centymetrów) idealnie wypełnia brustaszę i utrzymuje nadaną jej pozycję przez cały czas noszenia marynarki. Jedwabne poszetki, obok lub zamiast dobranego krawata, to element nadający unikalność i charakter każdej stylizacji. Użyczają koloru, są detalem przyciągającym wzrok, eksponują nastrój osoby noszącej. Poszetki są ostatnim i często niezbędnym sznytem, który pozwala na zaprezentowanie się od najlepszej strony.

Zdjęcie produktu w pełnej rozdzielczości: KLIK

Pozwól sztuce, aby Cię wyrażała!

15 w magazynie

Kategoria:
Tagi: , , , , ,
Podziel się tym na:

Opis

Nadruk na jedwabiu przedstawia pierwszy portret Adele Bloch-Bauer, autorstwa Gustava Klimta, czołowego przedstawiciela secesji i wybitnego austriackiego symbolisty. Obraz powstał na początku XX wieku, kiedy sporą popularnością wśród najbogatszych cieszyło się zamawianie indywidualnych portretów.  Nie inaczej było przy tym dziele – modelką została żona (ówcześnie narzeczona) bogatego austriackiego przedsiębiorcy, Ferdinanda Bloch-Bauera, który w ten sposób uczcić chciał piękno kolejnej żony. Ferdinand postanowił zatrudnić najsłynniejszego malarza, który w tamtych czasach tworzył na terenie Austro-Węgier – Gustava Klimta. Klimt przyjął zlecenie, ale nie spieszył się z wykonaniem dzieła – obraz powstał po 4 latach. Dlaczego? Historycy wskazują na powiązania Klimta z młodą Adele, która już w 1901 roku, gdy kończyła dwudziesty rok życia, miała użyczyć twarzy innemu dziełu artysty: Judycie z głową Holofernesa.  Najprawdopodobniej malarz przeżywał w tamtym okresie gorący romans z młodą szlachcianką, o czym Ferdinand Bloch-Bauer nie mógł wiedzieć. Klimt długo zastanawiał się w jaki sposób najlepiej oddać piękno Adele, stworzył przeszło 100 szkiców, które przedstawiają młodą kobietę w różnych pozach. Obraz powstawał w latach 1903-1907, które zalicza się do Złotego Okresu twórczości Klimta. Złotego dosłownie i w przenośni, ponieważ z tych czasów artysta jest znany najbardziej, obrazy z tego okresu są najbardziej pożądane przez kolekcjonerów i doceniane przez krytyków, a same dzieła zdobione są płatkami złota.

 

Forma obrazów Klimta, szczególnie w tym okresie, jest nierozłącznym elementem dzieła sztuki, na który trzeba zwrócić szczególną uwagę podczas analizy. Srebro i złoto na portrecie Adele to prawdziwe metale szlachetne, farba olejna jest nimi przyćmiona – Klimt użył jej wyłącznie do oddania skóry postaci i wykończenia drobnych elementów tła. W rzeczywistości obraz mieni się odcieniami złota. Piękne ornamenty tworzą strukturę sukni Adele, a całości nie sposób pomylić z czymkolwiek innym, od razu widać tu kreskę Klimta. Między innymi z tego powodu pierwszy portret Adele Bloch-Bauer był przez krótki czas najdroższym dziełem sztuki sprzedanym kiedykolwiek, a jego cena wyniosła przeszło 135 milionów euro. Należy również zaznaczyć, że kobiety miały specjalną pozycję w sztuce tworzonej przez Gustava, o czym niech świadczy fakt, że na około czterech tysiącach z pięciu tysięcy szkiców, które zachowały się po artyście w dobrym stanie, postaciami głównymi są wyłącznie kobiety. Klimt uwielbiał je malować, kochał także erotyzm, a sam często mawiał, że: jeśli ktokolwiek chce mnie zrozumieć, powinien uważnie patrzeć na moje obrazy. Dziś obrazy przedstawiające kobiety o realistycznych twarzach, dla których tłem są geometryczne lub roślinne wzory, uznaje się jako domenę tego artysty. Pierwszy portret Adele Bloch-Bauer uważa się za koronny przykład takiej twórczości. Na sukni modelki widać elementy charakterystyczne dla secesji: wzory inspirowane różnymi okresami sztuki starożytnej Grecji, starożytnego Egiptu, nietrudno również dostrzec fascynację kulturą japońską. Kolory są tu jasne, obraz jest asymetryczny i bogato zdobiony. Artysta zerwał z wielowymiarowością, jedynie twarz, dłonie i ramiona Adele próbują ją tworzyć, którą zastąpił geometrią. Idealnym zwieńczeniem pracy jest charakterystyczny podpis Klimta, z datą ukończenia dzieła, który wkomponowany jest we wzór.

 

Obraz ten ma wymiary kwadratu o boku 138 centymetrów. Jest własnością prywatną i można go podziwiać w Neue Galerie New York.

Dodatkowe informacje

Kolor

Złoty

Materiał

Jedwab

Rozmiar

40cm x 40cm

Opinie

Ten produkt nie ma jeszcze recenzji.

Tylko zalogowani użytkownicy, którzy kupili produkt, mogą zostawić recenzję.

Back to top
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Color
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom fields
Compare